Deel dit artikel
-

E-reader platform Kobo opent tijdschriftenwinkel

Kobo, de bekende fabrikant van e-readers, heeft dinsdag niet alleen nieuwe hardware gelanceerd, maar ook een tijdschriftenwinkel geopend. Daarbij wordt samengewerkt met grote uitgevers als Condé Nast, Hearst en Bauer.

De tijdschriftenwinkel wordt beschikbaar gesteld via iOS- en Android-apps. De technologie ervoor is ontwikkeld door de Franse startup Aquafadas. Ook heeft Kobo het aanbod voor kinderen uitgebreid met een kleine honderdduizend kleurrijke, interactieve e-books, waaronder Diary of a Wimpy Kid en Hunger Games. Ouders kunnen een uitgavelimiet instellen voor hun kinderen, maar ook leesdoelen bepalen en hun voortgang volgen aan de hand van leesstatistieken. De winkel voor kinderen zal volgende maand beschikbaar zijn in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië en zal daarna internationaal.

Dinsdag lanceerde Kobo – onderdeel van de Japanse e-commercegigant Rakuten – tevens een kleinere versie van zijn e-reader Aura, met een 6 inch scherm. Het toestel gaat in de VS 149 dollar kosten. Daarnaast verschenen er nog eens drie WiFi-tablets.

Kobo levert nu al vier miljoen e-books, tijdschriften en kranten aan miljoenen klanten in 190 landen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond