Deel dit artikel
-

Erik Hoekstra nieuwe directeur De Telefoongids

Directeur Erik Hoekstra van VNU Media wordt de nieuwe algemeen directeur van De Telefoongids. Hij moet het printgeoriënteerde bedrijf transformeren in een volledig online bedrijf.

Vanochtend maakte de Nederlandse dochter van European Directories bekend, dat Toon Bouten zich weer op de leiding van de internationale bedrijvengroep kan gaan concentreren omdat Hoekstra de baas over de lokale activiteiten wordt.

Diens taak wordt om het online omzetdeel van vijftig procent in de komende jaren te vergroten tot tachtig procent.

In het persbericht licht Hoekstra toe: “Er is geen bedrijf dat maandelijks meer websites, mobiele applicaties of Facebookpagina’s bouwt of AdWords-campagnes verkoopt. Met nieuwe online oplossingen zullen we het MKB nog beter gaan helpen hun bedrijf online verder uit te bouwen. Daar is duidelijk grote behoefte aan.”

“Wat daarbij voor mij doorslaggevend is geweest, is de ruimte die de aandeelhouders willen geven om nieuwe online producten de komende jaren in snel tempo uit te rollen. Zonder deze bereidheid tot investeren zou de beoogde online transitie van De Telefoongids onmogelijk zijn.”

Op 15 mei werd VNU Media overgenomen door De Persgroep.

De Telefoongids heeft te kampen met groeiende concurrentie van een bedrijf als Google dat fors investeert in nieuwe diensten voor online marketing van het lokale MKB.

Foto: Tjeerd Wiersma (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Frank

Hij liever dan ik, smerig klusje

P. Peters

Dus… eerst heeft Hoekstra VNU het ravein in gestuurd en de cultuur kapot gemaakt en nu mag hij dat bij de Telefoongids nogmaals herhalen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond