Deel dit artikel
-

Essent zet WhatsApp in voor webcare

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.

Tijdens de proef hoopt Essent te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte aan dit nieuwe servicekanaal is. En of klanten er naar tevredenheid geholpen kunnen worden. De eerste signalen zijn positief, zegt socialmediamanager Ienke de Vrieze: “Uit de eerste tientallen contacten  blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.”

De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. Klanten worden via de mobiele website van het energiebedrijf geattendeerd op het nieuwe servicekanaal.

Deel dit bericht

1 Reactie

Peter

Interessant experiment. Het valt me op dat juist de grote bedrijven (ondanks hun over het algemeen belabberde klantenservice) de nieuwe mogelijkheden uitproberen, terwijl het juist de MKB bedrijven zijn die GOEDE service verlenen via meer traditionele kanalen. Gelukkig gaan de kleine/middelgrote bedrijven steeds vaker aan de klantenservice software (zoals http://www.casengo.nl).

De goede service van ondernemers, met de bereikbaarheids- en productiviteitsvoordelen van de ‘grote’ jongens 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond