Deel dit artikel
-

eTravel Europe: reiswereld zoekt innovatie in samenwerking

Innovatie in de reisindustrie kan alleen door samen te werken met partners in en buiten de value chain. Van developers en startups tot blockchaintechnologie en chatbots – alles en iedereen kan een bijdrage leveren, bleek tijdens de eerste editie van eTravel Europe gisteren in Amsterdam. Dit betekent ook dat de scheidslijn tussen disruptors en de gevestigde orde snel aan het vervagen is.

Vicepresident EMEA Marcello Mastioni van HomeAway, dat bemiddelt tussen 1,2 miljoen vakantiehuiseigenaren  en -huurders, slaagde erin in zijn presentatie niet één keer het woord Airbnb in de mond te nemen. Toen hij toch werd gevraagd naar deze concurrent, reageerde hij afhoudend. “We richten ons niet op dezelfde doelgroep. Onze gasten verblijven meer dan zeven dagen in een accommodatie buiten de stad en reizen in groepen van vier of meer. Bij Airbnb gaat het om een kort verblijf, meestal in de stad en gemiddeld twee personen. Natuurlijk bieden wij ook appartementen in steden aan en geldt het omgekeerde voor Airbnb. Dus in die zin kruipen we dichter naar elkaar toe, dat klopt.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!