Deel dit artikel
-

Europa loopt warm voor geautomatiseerde advertentieverkoop

Europa loopt voorop met geautomatiseerde advertentieverkoop. Dat blijkt uit het Adform RTB Trend Report over het tweede kwartaal van 2014.

De handel in advertenties via private marktplaatsen is fors gestegen en maakt nu voor 27 procent deel uit van alle geautomatiseerde advertentieverkoop. CPM tarieven zijn zo’n 250 tot 300 procent hoger dan via publieke marktplaatsen. De groei is grotendeels te danken aan sitebeheerders, die deze markt relevant vinden.

Mobiel is een belangrijk onderdeel. Ten opzichte van 2013 zijn de advertentie-uitgaven 973 procent gestegen, wat ten koste is gegaan van de desktop.

Er werd iets meer uitgegeven aan ‘rijke media’. Banners groeiden 103 procent en de klikratio lager hoger dan bij traditionele banners.

De wereldmarkt voor Real Time Bidding (RTB) wordt volgens weer een ander onderzoek geschat op 42 miljard in 2018. Bedrijven als Facebook, BrightRoll, AppNexus en TubeMogul gaan daarin een belangrijke rol vervullen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond