Europese omzet kledingwinkel ASOS: +49%

De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.

De beslissing om te investeren in prijs betaalt zich uit. De prijsverlagingen, want daar gaat het om, zorgden ervoor dat klanten makkelijker en meer gingen kopen. Dat leverde internationaal een omzet van 417 miljoen euro op (+52) en in Engeland zelf 281 miljoen euro (+18%).

Op het Europese vasteland stegen de verkopen met 49 procent tot 191 miljoen en in de VS met 66 procent tot 83 miljoen.

In totaal boekte ASOS een internationale omzet van 699 miljoen euro, een toename van 36 procent. Over de winst doet het geen uitspraken. Wel dat de winst daalde met 30 basispunten als gevolg van de prijsinvesteringen.

Dat maakte ASOS vanochtend bekend met de publicatie van de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2016 (PDF).

Het bedrijf zag het aantal actieve klanten me 25 procent toenemen, de waarde per winkelmandje met twee procent en de orderfrequentie met zes procent. ASOS verscheepte in het laatste kwartaal van 2016 15,5 miljoen pakketjes, een plus van 35 procent.

Beleggers reageren gelaten. De beurskoers daalde met minder dan een procent.

Foto: Matthew G (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug