Deel dit artikel
-

Exclusieve kortingen fysieke retailers op ShopAway.nl

“Eigenlijk is ShopAway een tegenbeweging bij de algemene kortingsites die je nu ziet. Winkeliers maken onze site zelf aanbiedingen aan en distribueren die exclusief via onze site via social media en mobiel”, Robbert van Vlijmen wil de fysieke retail uit het digitale slop trekken.

In de afgelopen twee weken dat ShopAway.nl voor fysieke winkeliers al toegankelijk was, schreven enkele honderden zaken zich in. Gisteren ging de site voor het grote publiek live. Van Vlijmen rolt het concept uit met de eigenaar van Openingstijden.nl, al is op beider sites geen verwijzing naar de andere te vinden.

“De site is zo laadrempelig mogelijk ingericht. Winkeliers gaan naar de site, maken een account en kunnen online een kortingsactie aanmaken. Via de API’s van Twitter, Hyves en Facebook kunnen als het ware digitaal folderen. Wie daar op de links klikt, komt op onze site om de code op te halen.” Die is vervolgens weer inwisselbaar bij de betreffende bakstenen winkel.

“Retailers zullen minder vaak standaard aan iedereen korting geven en vaker specifieke klanten of klantgroepen belonen met exclusieve kortingen. Bijvoorbeeld klanten die hen helpen met de promotie van producten en aanbiedingen via social media. bovendien blijkt ook dat consumenten het krijgen van korting veel meer waarderen als niet iedereen korting krijgt. Ze beschouwen de verkregen korting dan als een persoonlijk succesje.”

Geld verdienen staat op het tweede plan bij de jonge ondernemer. Het komende jaar is vooral bedoeld om zo veel mogelijk exclusieve content op de site te krijgen. Wanneer grote ketens zich beginnen te melden, wil Van Vlijmen abonnementen gaan verkopen aan bedrijven die grotere volumes kortingsbonnen gaan uitdelen.

Een aantal digitale partijen met focus op de offline retail hebben zich inmiddels gemeld om de onderliggende technologie te mogen huren. De gesprekken lopen nog. Namen houdt Van Vlijmen voor zich.

Deel dit bericht

2 Reacties

Ik

Tja, kan ik mij voorstellen dat geld verdienen later pas komt. Het eerste willekeurige product bekeken via ShopAway (ACER Iconia A500). Aangeboden met korting voor: 439,96. Een “zoektocht” online van 2 seconden leverde mij een prijs op van 349 euro. Waarom zou ik dan de moeite nemen om naar de stenen winkel te gaan???

Robbert van Vlijmen

Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat het op het web goedkoper wordt aangeboden, zeker als het – zoals hier – om electronica gaat. ShopAway.nl is een open platform (soort marktplaats voor fysieke retailers). Ik vermoed dat zal blijken dat ShopAway vooral toegevoegde waarde zal hebben voor winkeliers die producten verkopen dat je wilt zien, passen, voelen etc. Of voor meer unieke items. Producten waarvoor je dus graag naar de winkel gaat. Ook het advies en service element kan hierbij een rol spelen. Dit sorteert zichzelf. Als winkeliers geen goede aanbiedingen plaatsen levert het hun niks op en zullen ze ShopAway.nl niet meer gebruiken waardoor aanbieders overblijven die wel toegevoegde waarde bieden voor consumenten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond