Deel dit artikel
-

Experimentele koopsectie in app Facebook

Facebook voegt, voorlopig als experiment in Noord Amerika, een speciale koopsectie toe aan zijn app. Daarnaast wordt een nieuw advertentieformaat geïntroduceerd waarmee consumenten in catalogi van retailers kunnen kijken.

Volgens Facebook wordt het medium steeds vaker gebruikt om nieuwe producten te ontdekken. Daarom introduceert Facebook een koopsectie onder zijn lijst Favorieten. Maar een beperkt aantal gebruikers zal die sectie voorlopig te zien krijgen. Het aanbod zal zijn afgestemd op hun interesses en likes, maar ook op hun relaties binnen het netwerk.

Aan het experiment doet een beperkt aantal Amerikaanse retailers mee. Dezelfde die eerder ook meer productgerichte bedrijfspagina’s mochten inrichten. Dat zijn pagina’s met een knoopknop, waardoor getoonde producten meteen besteld kunnen worden.

Verder komt Facebook met een doorzoekbaar advertentieformaat. Dit om te voorkomen dat consumenten naar een trage mobiele site worden geleid. Dat komt nogal eens voor, waardoor consumenten afhaken, zegt Facebook.

Het is niet duidelijk wanneer Facebook zijn koopsectie grootschalig zal uitrollen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond