Deel dit artikel
-

Facebook Audience Network ondersteunt mobiel web

De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.

Dat konden ze al in mobiele apps maar vandaag breidt Facebook het bereik van het Audience Network aanzienlijk uit. Yoav Arnstein, baas Liverail en hoofd Publishers bij de profielensite, legt aan Emerce uit: “Veertig procent van het verkeer aan nieuwssites komt op mobiele webpagina’s binnen”, niet in apps “en wordt slecht geexploiteerd.”

“Met deze uitbreiding kunnen we op basis van persoonlijke kenmerken van Facebookgebruikers native en videoreclame uitserveren op de mobiele sites van aangesloten media. Deze optie is direct internationaal voor iedereen beschikbaar.”

Adverteerders gaven in het vierde kwartaal voor een miljard dollar op het Audience Network uit. “Als je de top 1000 apps en sites met elkaar vergelijkt is het mobiele web 2,5 keer groter”, waarmee de reclameman het potentieel wil aangeven. En niet alleen voor game- en appontwikkelaars. “We helpen adverteerders ook hun 300×250 pixel-banners om te werken naar het native format. Voor uitgevers levert dat gemiddeld een zeven keer hogere CPM-waarde op.”

Uitgevers verdienen volgens Arnstein nog niet bijster veel geld met hun mobiele inventory. Er kan door de markt nog meer informatie met hen worden gedeeld over het beter exploiteren van hun impressievoorraden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond