Deel dit artikel
-

Facebook begonnen met advertenties op prikbord

Facebook is deze week zoals aangekondigd begonnen met het plaatsen van advertenties in het prikbord. Aanvankelijk was het de bedoeling om hooguit een advertentie per dag te tonen. De frequentie wordt echter verhoogd.

De methode werkt net zoals met advertenties die nu aan de rechterkant van het scherm verschijnen, alleen worden de advertenties nu tussen de berichten vertoond.

De frequentie daarvan wordt hoger naarmate het prikbord vaker wordt geraadpleegd, zo laat een woordvoerder aan ZDNet weten.

Facebook hanteert wel een aantal criteria. De Facebookgebruiker moet reeds de fanpagina van de adverteerder volgen of een vriend moet fan zijn van de adverteerder. Op die manier hoopt het social netwerk geen irritatie op te wekken.

De advertenties worden weergegeven als bericht en zijn niet te blokkeren, al zijn er wel methoden om de overlast in te dammen.

Deel dit bericht

5 Reacties

Visie

Hyves.nl vervangen door Facebook.com
Marktplaats vervangen door Facebook.com?
Relatieplanet vervangen door Facebook.com?

Diego

Gewoon geen bedrijven pagina’s meer liken.

Robbie

Nou lekker dan… Dat ga ik zeker niet leuk vinden! Ik snap dan ook niet dat er al 11 mensen zijn die dit artikel liken…

Rick Maresch

Ik gebruik voor Chrome de plugin Social Fixer om Facebook te ‘customizen’ en daar zal vast wel een update voor komen 😉

Ru

@Diego. Daar hebben ze al over nagedacht vrees ik: als je vrienden een bedrijf liken, dan krijg je alsnog ads te zien.

Ik snap facebook wel; die willen op 1 lijn blijven met het succes van Google adwords, maar er is altijd een delicate scheiding tussen een goede gebruikerservaring en inkomstenbronnen. Dit is echter wat mij betreft reclame door je strot duwen en de content (de timeline) in kwaliteit laten afnemen (je moet immers meer scannen voordat je interessant nieuws tegenkomt).
Slecht (en ongeinspireerd) idee!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond