Deel dit artikel
-

Facebook Conference: minder advertenties, meer relevantie

Facebook stelt zijn advertentiebeleid bij. Gebruikers krijgen minder reclame te zien voor producten en diensten waar ze niet in geïnteresseerd zijn. Dat heeft het sociale netwerk vrijdag bekendgemaakt.

Facebook gaat het gedrag van gebruikers wat meer in de gaten houden. Als die advertenties voor onder meer elektronica consequent wegdrukken, keren die advertenties ook niet meer terug. Het netwerk hoopt gebruikers zo relevantere advertenties te tonen.

Gemiddeld krijgen gebruikers momenteel om de twintig berichten een ingevoegde advertentie te zien. Maar de kans op irritatie is groot, zeker als afslankingsproducten worden geadverteerd. Er staat veel op het spel, want 85 procent van de omzet van Facebook komt van advertenties en verwacht wordt dat de omzet dit jaar zal vervijfvoudigen naar 2,63 miljard dollar, volgens schattingen van eMarketer.

Facebook experimenteert voortdurend met advertenties, maar niet alles blijkt even succesvol. Vorig jaar toonde het enige tijd advertenties op sites en apps van derden. Daarin werd zelfs aangegeven welke van je vrienden de adverteerder volgden. Het advertentieprogramma bracht minder dan drie miljoen dollar op en Facebook haakte af.

Het lijkt er nu op dat ze het toch weer willen proberen. Zo bevestigde het bedrijf dat het opnieuw een mobiel advertentienetwerk gaat testen. Een woordvoerder wilde geen details geven, anders dan ‘dat we de relevantie van advertenties willen verhogen.”

Op 9 oktober organiseert Emerce The Facebook Conference. Tijdens deze allereerste editie delen top CMO’s tips en geheimen rondom hun Facebook marketingstrategie, het behalen van doelstellingen, verkrijgen van insights en de beste aanpak.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond