Deel dit artikel
-

Facebook doet mobiele strategie uit de doeken

Facebook zal volgende week zijn mobiele marketingstrategie toelichten op een evenement in New York. Geen moment te laat, vinden analisten.

Op 29 februari gaat Facebook eindelijk zijn advertentiestrategie uit de doeken doen. Het sociale netwerk heeft het American Museum of Natural History in New York afgehuurd voor een presentatie die in totaal zes uur gaat duren. Aanwezig zijn onder meer Sheryl Sandberg, de Chief Operating Officer van het sociale netwerk, en hoofd advertenties David Fischer.

Van de omzet van Facebook van 3,71 miljard dollar in 2011 kwam liefst 85 procent van advertenties, maar mobiel speelt daarin nog nauwelijks een rol. Analisten hebben het gebrek aan een mobiele strategie al bestempeld als een achilleshiel, zeker in het licht van de aanstaande beursgang van Facebook.

Van de 845 miljoen maandelijkse gebruikers logt immers een groot deel steeds vaker in via tablets of mobiele telefoons. Facebook heeft al eigen apps voor onder meer iOS.

Een paar aanwijzingen voor het nieuwe beleid zijn er al. Zo heeft Facebook op 1 februari een contract getekend met het Londense Bango PLC. Dat bedrijf levert advertentie-analyses voor BlackBerry-maker Research in Motion, maar zit ook in mobiele betalingen.

Deel dit bericht

2 Reacties

mvdg

Zou ook fijn zijn wanneer men dan wat geld steekt in de ontwikkeling/verbetering van de huidige apps. Zowel in Android als in IOS regent het vastlopers bij het opstarten van de app.

Simon

@mvdg: eens! Ben ook zeer benieuwd waar ze die ads kwijt willen in de nu al beperkte interface.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond