Deel dit artikel
-

‘Facebook eist kwart van displaymarkt op in 2017’

Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.

De displaymarkt zal in 2017 in omvang zijn verdubbeld, van 17,6 miljard dollar in 2013 naar 37,3 miljard in 2017. Meest opvallend is de groei van Facebook. Het marktaandeel gaat naar 23,8 procent. Een belangrijk deel van het advertentiebudget gaat nu al naar Facebook.

Ook Twitter krijgt een groter marktaandeel. Die gaat van 2,4 naar 6,8 procent.

Hoewel de inkomsten van displayadvertenties voor Google blijven stijgen, vorig jaar zelfs met 20 procent, moet het internetbedrijf de markt steeds vaker met anderen delen. Daarom liep het marktaandeel vorig jaar al terug naar 13,7 procent.

eMarketer verwacht vooral veel groei in mobiele displayadvertenties op de Amerikaanse markt en juist daar weet Facebook winst te behalen. De omzet aan mobiele advertenties voor Facebook zal dit jaar vermoedelijk met 38,7 procent groeien naar 4,91 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond