Deel dit artikel
-

Facebook garandeert adverteerders voortaan ‘volledige zichtbaarheid’

Adverteerders van Facebook hoeven voortaan alleen nog te betalen als een advertentie volledig op het scherm verschijnt. Daarmee komt het sociale netwerk tegemoet aan zorgen over de zichtbaarheid van online banners.

Facebook heeft zich lange tijd verzet egen garanties van honderd procent zichtbaarheid van advertenties met als argument dat ook op niet volledig zichtbare advertenties wordt geklikt. De 100 procent garantie wordt vooralsnog als optie aangeboden, waarbij niet duidelijk is of daarvoor extra betaald moet worden.

Het is de tweede aanpassing in korte tijd. Facebook kondigde deze zomer aan dat het zijn kost-per-klik beleid gaat omgooien. Adverteerders betalen alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.

Facebook kondigde ook nog een samenwerking aan met analyticsfirma Moat om de prestaties van video advertenties te meten. Dat bureau wordt ook ingehuurd voor dochter Instagram.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond