Deel dit artikel
-

Facebook populairste sociale login bij webwinkels

Vrijwel de meeste online shoppers, maar liefst 61 procent, gebruiken Facebook om bij webwinkels in te loggen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Janrain.

Nogal wat webwinkels staan klanten toe om zich aan te melden en vervolgens in te loggen via sociale media. Het voordeel is dat klanten dan niet meer allerlei gegevens hoeven in te vullen.

Facebook laat daarmee concurrenten ver achter zich. Google Plus eindigt op de tweede plaats (27 procent), en op veel grotere afstand volgen Yahoo (5 procent), Twitter (2), Microsoft (1), AOL (1) en anderen (3).

Facebook blijkt ook populair als universele login bij B2B-sites. De grote verliezer bij B2B is LinkedIn. Die daalde van 35 naar 25 procent. Facebook staat op 35 procent.

Janrain claimt ook een relatie te zien tussen Facebook en conversie, zowel wat productenbeoordelingen betreft als verkoopvolume.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond