Deel dit artikel
-

Zelfs Facebook houdt zijn groei maar amper bij

Facebook blijft maar groeien. Het sociale netwerk telde afgelopen kwartaal 1,71 miljard actieve maandelijkse gebruikers, terwijl men zelf op 1,69 miljard had gerekend. Het aandeel Facebook steeg zojuist met 7 procent.

Facebook komt met een omzet van 6,44 miljard dollar omzet ook ruim boven de verwachting van analisten uit. Die hadden gerekend op iets meer dan 6 miljard. Het merendeel van de omzet betreft mobiele advertenties. Die brachten 5,42 miljard dollar op, meer dan de verwachte 4,84 miljard.

Facebook noteerde een nettowinst van ruim 2 miljard dollar, tegen 719 miljoen vorig jaar.

Het aantal mobiele dagelijkse gebruikers steeg 22 procent naar iets meer dan een miljard. In de verslagperiode bereikte Facebook Messenger 1 miljard actieve gebruikers en Instagram 500 miljoen.

En het houdt niet op, want Facebook wist ook nog eens meer aan individuele gebruikers te verdienen: 3,82 dollar, tegen 3,32 miljard.

Of er nog veel groei zit in de advertenties is de vraag. In een telefonische toelichting vertelde CFO Dave Wehner dat Facebook aan zijn maximum capaciteit zit. Meer advertenties gaan irriteren. Mogelijk dat Facebook in de toekomst meer advertenties zal verkopen via Messenger of WhatsApp.

untitled

tuthelens / Shutterstock.com

Deel dit bericht

5 Reacties

bert

Ik verwacht toch wel dat ze op zijn minst nog dit jaar qua beurswaarde Apple en Google voorbij gaan.
Apple liet net zien dat de core-business een neerwaartse trend heeft ingezet. En de tijd die we bij Google besteden is ongeveer omgekeerd evenredig aan de tijd op Facebook. Die moeten pijn leiden. Ook is hun advertentiemodel (zoekhulp voor domme shopzoekers) veel ongerichter dan het lifestyle/voorkeurengestuurde model van FB. Adwords blijft toch schieten met hagel.

Arjan

Bert, je maakt een grapje zeker?? Paid Search (AdWords) schieten met hagel? De investeringen in Paid Search gaan maar door en houden een aandeel vast van boven de 50% van alle online advertentie budgetten!
Wat wij als Agency wel zien is dat Facebook Ads veel beter performen dan veel vormen van Display advertising. De budgetten verschuiven richting FB en in mindere mate Instagram.

Freek

Jullie hebben allebei een beetje gelijk maar ook ongelijk. de essentie van groei en winstgevendheid, en dus voortbestaan,voor social media is de gebruiker tot in de haarvaten kennen om relevante Ads te tonen. Adverteerders eisen dat ook en zijn bereid te betalen. wie blijft schieten met hagel is Out of the Game. Dat is de dunne draad waar FB als evenwichtskunstenaar op omhoog loopt. Google mag nooit onderschat worden op dit gebied. Bovendien heeft Google een betere verticale integratie in de bedrijfskolom gerealiseerd: zij produceren, denk even aan Maps en de continue verrijking ervan, ze zijn Wholesaler én Retailer. Omzet veel meer gediversificeerd en stabieler. Feitelijk is FB het meest kwetsbaar, Google by far de meest stabiele grootmacht. Apple zit er tussen in, beetje de Porsche onder de auto’s zeg maar; stick to your convictions is niet eens zo gek. Maar hardware blijft een risico in deze wereld. Tot slot: ze hebben alle drie elkaar even hard nodig. een ecosysteem van grootmachten.

Patrick

AdWords schieten met hagel… wacht even lees ik het goed… ja idd… WOW!!! Ok bijzonder… Je weet wel hoe AdWords werkt?

sjoerd

Ach Bert .. iets met klok en klepel. Oja ‘pijn leiden’?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond