Deel dit artikel
-

Mobiele advertenties stuwen omzet Facebook

De omzet van Facebook is het afgelopen kwartaal met 61 procent gestegen naar 2,91 miljard dollar, beter nog dan analisten hadden voorspeld. Ruim de helft daarvan kwam van mobiele advertenties.

De nettowinst eindigde op 791 miljoen dollar ((587 miljoen euro), 138 procent meer dan een jaar geleden. Facebook groeit ook nog steeds naar 1,32 miljard maandelijkse gebruikers, 14 procent meer dan een jaar geleden. Het aantal dagelijkse gebruikers is gestegen naar 829 miljoen. Facebook telt ruim 1 miljard appgebruikers.

Analisten hadden al rekening gehouden met goede cijfers. Facebook kan dan ook nauwelijks nog kwaad doen bij beleggers. In het afgelopen jaar steeg de koers 170 procent, en alleen al dit jaar met 30 procent.

Facebook heeft 1,5 miljoen adverteerders en 30 miljoen pagina’s van kleine bedrijven, vertelde COO Sheryl Sandberg zojuist in een telefonische toelichting.

Hoewel Facebook vooral drijft op mobiele advertenties (62 procent van de omzet), lijken er op termijn nieuwe inkomstenbronnen aan te komen. Het bedrijf is in de Verenigde Staten namelijk begonnen met het testen van een koopknop. Deze knop in advertenties moeten bedrijven helpen om meer producten te verkopen. Gebruikers kunnen artikelen bestellen zonder Facebook te verlaten.

Die knop zit nu alleen in de desktopversie van Facebook, maar mobiel zou voor hogere opbrengsten kunnen zorgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond