Deel dit artikel
-

FD Mediagroep verdient meer aan digitale middelen

FD Mediagroep, uitgever van Het Financieele Dagblad en eigenaar van BNR Nieuwsradio, heeft de omzet en het bedrijfsresultaat in 2014 sterk opgevoerd. Vooral dankzij digitale middelen.

In heel 2014 werd een omzet geboekt van 64,1 miljoen, tegenover 60,3 miljoen een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat voor amortisaties (EBITDA) liep op naar 7,8 miljoen, tegen 5,4 miljoen in 2013.

De omzet uit digitale middelen groeide verder en het aantal unieke bezoekers van het vernieuwde FD.nl is verdubbeld. De totale oplage van het FD steeg naar ruim 68.000. De advertentieomzet ging naar 27,8 miljoen euro en content bracht 32,6 miljoen op.

De directie constateert toenemende concurrentie van nieuwe nationale en internationale aanbieders van nieuws en informatie, zoals Google en Yahoo, maar ook het ontstaan van nieuwe digitale journalistieke platformen, waaronder Blendle, Myjour en Elinea.

Tegelijkertijd worden volgens de uitgeverij consumenten steeds trouwer aan hun nieuwsproviders. ‘Althans, de trouw aan een merk neemt toe naarmate het beeldscherm kleiner wordt. Anders gezegd: hoe kleiner het scherm, hoe minder men wil struinen. Op een smartphone leest men het liefst één vertrouwde bron.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond