Deel dit artikel
-

Financieele Dagblad over drie jaar digitaal

Het Financieele Dagblad gaat over drie jaar geen papieren editie meer uitgeven, behalve in het weekend. Dat verwacht de directeur van de FD Mediagroep Jacques Kuyf.

Hij reageerde donderdag bij BNR Radio op de oplagecijfers die HOI publiceerde. De papieren oplage blijft dalen, maar de digitale oplage van het FD stijgt.

Kuyf zegt de digitalisering in de professionele markt veel sneller gaat dan op het gemiddelde adres. ‘Papier heeft een functie. Alles zal digitaliseren, maar daarmee hoeft papier niet helemaal uit het repertoire te verdwijnen. De Financial Times, The New York Times en The Wall Street Journal hebben enorm veel baat bij de globalisering. De wereld is hun afzetgebied en doen het digitaal heel goed.’

Overigens gaat het in de brede linie met digitale uitgaven niet goed. Verschillende titels, waaronder de Volkskrant, zagen hun digitale oplage alweer afnemen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jaap Groenendijk

Als er voor één productgroep digitaal winst is te behalen dan is dat inderdaad voor zakelijke dagbladen. Meer dan bij tijdschriften of kranten als De Telegraaf, gaat het immers in de eerste plaats om informatievoorziening (meer dan ‘entertainment’). Onderweg is een tablet of smartphone bovendien een stuk handiger. En dan kunnen we in het weekend met een kop koffie rustig de krant lezen met goede achtergrondartikelen – want dat blijft wel leuker.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond