Deel dit artikel
-

Flink deel omzet Domino’s Pizza uit online bestellingen

De Nederlandse vestigingen van Domino’s Pizza halen al ruim zestig procent van hun omzet uit online bestellingen. Dat meldt de Nederlandse organisatie vanochtend naar aanleiding van de halfjaarresultaten van moederbedrijf Domino’s Pizza Enterprises Limited.

DPE rapporteerde een netto winst van 64 miljoen dollar, ruim veertig procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Met name in Europa (Nederland, België, Frankrijk) werd als gevolg van structurele investeringen winstgroei geboekt.

Begin dit jaar werd de vernieuwde Pizza Chef-app gelanceerd, waarmee de zelf samengestelde pizza visueel zichtbaar werd voor de klant. In mei werd de app uitgrbreid met de ‘snel bestellen’-module, waarbij de klant in vier kliks zijn laatste order kan herbestellen.

De uitbreiding van de database waarbij individueel contact met de klant mogelijk is, was een andere belangrijke pijler het afgelopen jaar. Het zogenoemde store rating systeem werd in juni geïntroduceerd. Via dit systeem kunnen klanten feedback geven en hun ervaring met Domino’s delen. De komende maanden wordt de test met de zogenoemde gps-tracker uitgerold. Eerder al bood de app ondersteuning voor de nieuwe Apple Watch.

De komende maanden gaat de keten een vernieuwde responsive website lanceren.

Deel dit bericht

1 Reactie

pizzaboer

Toch knap voor pizza’s die niet te vreten zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond