Deel dit artikel
-

Forrester: ‘Marketeers moeten op Google+’

Google+ is in aantal gebruikers kleiner dan Facebook, maar alles is kleiner dan Facebook. Marktonderzoeker Forrester raadt marketeers aan om Googles profielensite toch te omarmen omdat het groter en meer gebruik kent dan Twitter, Instagram en Pinterest bij elkaar.

Zeker wanneer het om de grote consumentenmerken gaat is Google+ op Facebook na het grootste sociale platform, stelt analist Nate Elliott van Forrester.

Belangrijker nog, stelt Elliott, is dat Google+ voor merken een vergelijkbaar interactieniveau realiseert met consumenten als Facebook.

Google Plus-gebruikers spenderen gemiddeld zeven minuten per maand op hun netwerk, terwijl Facebook-gebruikers al gauw zes uur blijven hangen. Maar als marketinginstrument is Google Plus veel aantrekkelijker, stelt Forrester. De marktvorser deed onderzoek naar 64.100 Amerikaanse volwassenen.

Om het beeld weg te nemen dat zij profielensite een spookstad is, rapporteert Google nu het aantal weergaven van iedere profielpagina óp die pagina. Zo is het Google Plus-account van Emerce 404.000 keer bekeken.

Kijkend naar social media post-click engagement scoort Google Plus ook hoog in een onderzoek van Shareholic, onder YouTube, maar boven LinkedIn, Twitter en Google. In dit geval gaat het om de tijd die wordt doorgebracht op externe pagina’s waarnaar wordt verwezen. De Google Plus-gebruiker blijft iets langer hangen, ongeveer drie minuten. Slechts scoren Reddit en StumbleUpon. YouTube staat op de eerste plaats, maar wel met als aantekening dat het daar natuurlijk vooral om video gaat.

Deel dit bericht

4 Reacties

KoalaBear

Maar juist ook meer gebruikers. Langzaam komt er verbetering in.

Rick

Google Plus ziet er erg goed uit, maar in Nederland lijkt Twitter mij toch echt een stuk meer van belang, zeker in aantal gebruikers.

Aldo

Niet alleen de groei in het aantal gebruikers is interessant. Google+ kent ook enkele andere belangrijke voordelen, die Facebook bijvoorbeeld niet heeft zoals op het gebied van SEO, analytics en zelfs in adwords.

Omega 3

Voor ons is G+ nr. 1 als Social Media platform. Kanttekening hierbij is dat wij internationaal georienteerd zijn. Als wij alleen actief zouden zijn op de Nederlandse markt zouden wij voor Twitter kiezen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond