Deel dit artikel
-

Forrester: StrongView beste e-mail marketingplatform

Forrester Research heeft het Amerikaanse StrongView aangewezen als het beste e-mail marketingplatform in een rapport genaamd The Forrester Wave.

De marktanalist keek naar 89 aanbieders en liet daar 34 verschillende criteria op los, zoals hun marktstrategie en klanttevredenheid.

Bekende namen als Epsilon, SalesForce Exact Target en Oracle Responsys eindigden hoog in de ranglijst, maar StrongView (voorheen StrongMail) uit Redwood City eindigde op de eerste plaats. Het schaalbare platform en het aanbod van enterprisediensten zijn enkele van de pluspunten. StrongView heeft recentelijk zijn Message Studio product uitgebreid met contextuele marketingfuncties die bij rivalen vaak ontbreken.

Deel dit bericht

2 Reacties

Erwin Moojen

Altijd goed dat dit soort lijstjes worden gemaakt, maar de beste voor iedereen bestaat natuurlijk niet. Belangrijk om op te merken is dat Strong View zich richt op partijen die de software zelf willen hosten en niet obv CPM willen afrekenen. Dit is echter alleen interessant voor een klein deel van de klanten, de grotere van het top segment zeg maar. Dus zeker niet geschikt voor Jan en alleman. Misschien wel de Rolls Royce van de email marketing software, dat wel 😉

Jordie van Rijn - email marketing consultant

Hoi Erwin,

Helemaal gelijk heb je, het Forrester onderzoek kijkt alleen naar de Enterprise email marketing software providers (en dan niet eens allemaal). Dus dat is voor veel mensen niet interessant.

Strongview heeft echter wél een hosted (SaaS) versie, die ze al meer dan een jaar geleden hebben geïntroduceerd (toen het nog StrongMail heette).

Voor wie er meer over wil weten, ik heb een stuk over het onderzoek geschreven, daar is ook een link naar de PDF van het onderzoek: http://www.emailvendorselection.com/forrester-wave-email-marketing-vendors-2014-everything-you-need-to-know/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond