Deel dit artikel
-

Forse groei banen marketing- en communicatieprofessionals

In 2014 is de vraag naar communicatiespecialisten met 24 procent gegroeid en de vraag naar marketeers met 15 procent. Dit blijkt uit de analyse Trends en Ontwikkelingen op de Marketing- en Communicatie arbeidsmarkt 2014. Opvallend is dat de stijging met name is gerealiseerd in de tweede helft van het jaar.

In het vierde kwartaal steeg de vraag zelfs met 22 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Ten opzichte van 2013 laten alle regio’s een groei in vacatures zien. De regio Eindhoven bleef wat achter met de groei (9 procent), Rotterdam noteerde 29 procent groei.

Van de vijf grote marketing en communicatie steden is de regio Amsterdam echt koploper met ruim 7000 marketing- en communicatievacatures: bijna een derde van de totale vraag komt vanuit de hoofdstad. Dat aandeel is nagenoeg gelijk aan de drie daaropvolgende steden Utrecht, Den Haag en Eindhoven bij elkaar opgeteld.

Uit het Beroepen- en Arbeidsmarkt Survey (BAS) blijkt dat marketing- en communicatieprofessionals bereid zijn om een langere maximale reistijd woon-werkverkeer te hebben dan de gemiddelde professional. Wel hechten de marketeers en communicatie specialisten bovengemiddeld meer waarde aan thuiswerkmogelijkheden bij hun werkgever.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond