Deel dit artikel
-

Forse groei voorspeld van native in-app advertenties

Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.

In 2020 zal sowieso 75 procent van alle display advertenties mobiel zijn. De waarde van de markt zal dan zo’n 84,5 miljard dollar hebben bereikt. 63 procent daarvan zal native zijn, met andere woorden: niet echt herkenbaar als advertenties.

Adverteerders zullen zich vooral concentreren op nieuws en sociale apps. De gamingsector blijft wat achter.

Ook goed nieuws is dat native advertenties zorgen voor substantieel meer engagement. Dat ligt tegen die tijd 20 tot 60 procent hoger dan bij traditionele advertenties.

5E94267F-BCD4-4DDE-A881-294C58ACB0AE

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond