Deel dit artikel
-

Forse investering Coolblue in technisch team

Webwinkelketen Coolblue zoekt honderd nieuwe ontwikkelaars om kleine en grote veranderingen aan zijn winkels en platform door te voeren.

Met de lancering van een Engelstalige banensite opent Coolblue de jacht op de beste techneuten in binnen- en buitenland. De gezochte capaciteit gaat in de volle breedte, van front end-ontwikkelaar tot databasebouwers. En alles daar tussen.

Het bedrijf heeft reeds enkele tientallen technici aan het werk, maar wil dat met een factor drie laten groeien. “Vergeet niet dat we om het jaar in omvang verdubbelen”, zegt directeur Pieter Zwart. De nieuwe medewerkers gaan zich bezighouden met veel kleine verbeteringen aan de site.

Of, en zo ja, welke grote bouwprojecten zij onderhanden krijgen, houdt Zwart voor zich.

De banensite informeert in algemene zin over de beschikbare posities. Daarnaast probeert de site een indruk te geven van de cultuur en sfeer van het bedrijf aan het Weena, tegenover het nieuwe Rotterdamse Centraal Station, en de havenstad zelf.

Aan buitenlandse gegadigden wordt de site gepromoot via internationale banensites en LinkedIn.

Deel dit bericht

6 Reacties

Davey Groothedde

Coolblue snapt echt hoe het moet, ze waren ook niet voor niks webshop onderneming van het jaar geworden. Vooral de klantenservice is echt van grootte klasse.

Twilight Entertainment

Die snappen zeker hoe het moet, ze zijn al een aantal keer achter elkaar beste webwinkel van Nederland geworden en dat word je niet zomaar. Ook hun Facebookacties en pagina zijn interessant om te volgen.

Online shopper

Tja inderdaad een mooie site, maar heb je er ook daadwerkelijk site gekocht? Te duur. Ben bang dat ze het NIET gaan redden, even op google zoeken pf bij een prijsvergelijker shoppen en e bent een stuk goedkoper uit.
De site hoeft niet beter of flitsender maar moet beter converteren, dat is niet enkel een technisch probleem maar een prijs issue. Als amazon voet aan de grond zet zijn bol en coolblue de grote verliesers. Beiden de het nieuwe hyves van de retail?

Michal

Als je een prijzen zoeker bent moet je inderdaad niet bij coolblue zijn. Ze zijn sterk of afspraken en klantenservice. Ik heb ooit ook om de prijs (30 euro verschil) een laptop ergens anders gekocht. Resultaat: alleen maar gedoe en laptop niet geleverd. Na veel heen en weer mailen me geld terug gekregen. Bij coolblue besteld en was gewoon zoals afgesproken de volgende dag in huis.

Paul Haarman

Ik ben wel een fan van Coolblue en denk zeker dat ze de strijd met Amaozn aankunnen. Wel heb ik mijn bedenkingen met 100 nieuwe ontwikkelaars en marketeers (verwacht toch dat die er ook bij zitten). Moet er niet aan denken om al die mensen in eigen huis aan te sturen, doe er dan ook maar een extra kantoor voor PZ bij. Waarom niet een team van externe deskundigen opbouwen? Hoef je ook geen maandelijkse evaluatiesessies en team building sessies te organiseren, of je moet dat leuk vinden natuurlijk……

ITprofinder.eu

Leuke actie van Coolblue, tevens mijn complimenten aan de marketingteam die de boodschap telkens in een leuk jasje verpakt (pakkende communicatie maakt indruk) en inderdaad service is TOP! Alleen vraag ik mij af waarom ze niet gedeeltelijk nearshore outsourcen naar Midden-Europa bijvoorbeeld? Immers 1,5 uur vliegen, geen jetlag, fiscale voordelen, EU (innovatie subsidies tot 70% over x bedrag), heel veel ijverige talentvolle ontwikkelaars (met kennis van zaken en minimaal Master op zak) Ik lees; overbruggen van culturen, dus waarom zou ‘ ontwikkelen’ anno 2013 niet digitaal kunnen lopen en de afstanden te overbruggen (helemaal als Engels voertaal is)? Succes met werving!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond