Deel dit artikel
-

Foursquare start programma voor kleine adverteerder

Kleine adverteerders zijn voortaan welkom bij Foursquare. Het Amerikaanse bedrijf lanceert voor deze categorie wereldwijd een doe-het-zelf-advertentieprogramma, te beginnen in de VS, Engeland, Turkije, Brazilië en Rusland.

Het programma is achter de schermen vergelijkbaar met Google AdWords, maar dan uiteraard gericht op locaties. Foursquare brengt adverteerders kosten in rekening als de gebruiker naar een advertentie kijkt en wanneer hij incheckt op die locatie. De logica achter dit verdienmodel is dat lokaal zoeken vaak leidt tot een aankoop of besteding.

Het Foursquare Ads-programma zal gaandeweg ook elders beschikbaar komen, maar onduidelijk is wanneer.

Foursquare haalde eerder dit jaar 41 miljoen dollar nieuw groeigeld op bij een groep investeerders. Het bedrijf beloofde toen veel veranderingen en nieuwigheden. Een softwareupdate liet zien dat de focus wegschuift van het inchecken op locaties. Foursquare heeft 33 miljoen gebruikers.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Peter

Mooi initiatief!

Rick Maresch

Ik kan niet uitleggen waarom. Maar ik denk dat ze een beetje (te) laat hier mee zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond