Deel dit artikel
-

Foursquare visualiseert checkins

Foursquare heeft My History gelanceerd, een dienst die de geschiedenis van checkins visualiseert in de vorm van een soort hittekaarten. Samsung betaalt naar verluidt een bedrag van zeven cijfers voor het plaatsen van een logo van de Galaxy S4.

De kaarten onder de noemer Time Machine zijn te raadplegen (in elk geval voor Amerikaanse gebruikers) onder My History op Foursquare.com en tonen de geschiedenis van checkins vanaf 2009, toen de Amerikaanse lokalisatiedienst begon. Gebruikers kunnen onder meer zien hoe vaak ze bijvoorbeeld in bepaalde koffieshop zijn geweest en ze ook locaties met elkaar vergelijken.

De dienst lijkt echter vooral te moeten fungeren als lokkertje voor adverteerders, zo schrijft AdAge.

Het Amerikaanse bedrijf moet meer omzet draaien om zijn marktwaarde van 760 miljoen dollar aan zijn investeerders te verantwoorden. Tot nu toe is de advertentieomzet met twee miljoen dollar over heel 2012 nog behoorlijk mager. Wel kunnen sinds kort kleinere bedrijven promoties kopen, terwijl marketeers tegen betaling (geanonimiseerde) gebruikersgegevens kunnen inzien.

Voor Samsung is het te hopen dat de campagne zoden aan de dijk zet. Naar verluidt valt de verkoop van Samsungs jongste vlaggenschip namelijk nogal tegen.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond