Deel dit artikel
-

Frank Volmer nieuwe directeur Ster

Frank Volmer wordt per 1 september 2016 algemeen directeur bij Ster. Volmer komt van de Telegraaf Media Groep (TMG), waar hij heeft gewerkt in diverse managementposities. Sinds zijn vertrek bij TMG heeft hij gewerkt als interim-directeur in de mediabranche.

Na het vertrek van Arian Buurman in januari 2016 heeft Cees van Steijn als ad interim-directeur de dagelijkse leiding bij Ster op zich genomen.

‘Om met Ster dat bereik te blijven ontsluiten voor adverteerders in de snel veranderende markt is een enorm mooie uitdaging’, zegt Volmer.

Deel dit bericht

6 Reacties

Robert van Loon

Een werkelijk onbegrijpelijke move. Anno 2016 een print-mastodont binnenhalen als algemeen directeur. Een alleraardigste man hoor, maar wel iemand van een zeer behoudend kaliber, ruikt naar inkt en papier, wars elke vorm van vernieuwing en van cross-mediaal denken.

van Deurzen

@Robert: hoe kom je daar nou bij? Binnen TMG destijds wel de meest digitaal georienteerde directeur. Is er denk ik zelfs omdat ie niet print genoeg was uitgebonsjoerd.

M. Roelofs

Inderdaad. Volmer was binnen TMG enorm ondernemend en digitaal gefoccussed. Heeft veel verantwoordelijkheid genomen voor innovatieve projecten.

Robert van Loon

@van Deurzen en Roelofs: Kom nou toch. De beste man heeft 15 jaar binnen één van de conservatiefste krantenbedrijven gewerkt, en tot de laatste snik een fel pleitbezorger van print, tevens altijd fel geageerd tegen de PO en STER. https://www.villamedia.nl/artikel/beleid-plasterk-volledig-achterhaald Over geloofwaardigheid gesproken! Binnen TMG heeft hij heeft weblog Geenstijl altijd gepromoot, maar dat maakt hem toch nog geen cross-mediaal talent? In het land der blinden is Eenoog koning. Noem eens 1 digitaal / innovatief wapenfeit dat Volmer heeft volbracht? Grootste wapenfeit is de Telegraaf op Tabloid laten verschijnen? Papier. Als er één bedrijf de integratie digitaal/print heeft laten liggen is het TMG wel, en dat is Volmer zwaar aan te rekenen IMHO. Zie niet 1 reden waarom hij geschikt zou zijn om de STER de 21e eeuw verder in te leiden, behalve dat hij een innemend mens is. Dat is zeker zo.

M.Roelofs

Ik voel me ongemakkelijk om hierop te reageren, maar omdat het laatste woord nu negatief is, doe ik dat toch. Volmer is persoonlijk sponsor en aanjager van digitale ontwikkelingen geweest die misschien niet altijd zichtbaar waren, maar fundamenteel en vooruitlopend waren.

Deze heb je van buitenaf niet gezien, maar zijn – en waren – ver vooruitlopend op de markt, bijvoorbeeld op het gebied van overnames, business intelligence, datamining en- komt ie – weer – RTB.

Peter Lemmen

Met verbazing lees ik het nieuws en de berichtgeving rondom Matthijs v Nieuwkerk. En met stijgende verbazing de reactie van deze Frank Volmer. Rekenen is niet zijn sterkste krant.
Hij zegt: “MvN verdient in 2 weken zijn salris terug aan STER inkomsten. Een reclame voor en na DWDD kost 3000€. 10 ervoor en 10 erna: samen 60.000€.In twee weken ve’verdient’ hij dus 600.000 voor de STER”.
1. Het toewijzen van de inkomsten van 2 reclame blokken is discutabel. Die blokken zitten tussen 2 programma’s, dus 2 programma’s trekken kijkers. Je zou dus hoogstens 1 blok of de helpft van beide blokken mee moeten rekenen.
2. Hij wijst de volle waarde van elke reclame toe aan DWDD. Ook fout. Een reguliere reclame op een ander tijdstip is goedkoper. Je mag dus alleen de premium of meerwaarde meerekenen, niet de volle mep.
Als een reguliere reclame 2500 kost (ipv 3000 rondom DWDD), dan levert dat per aflevering slechts 5000€ op. En niet 60.000€. Factor 12 verschil.
Op basis van 45 weken uitzending levert dat 1.125 miljoen op. En niet 600.000€ in 2 weken…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond