Deel dit artikel
-

Gap opent brand store op Zalando

Gap sluit een pan-Europese overeenkomst met Zalando. Het Amerikaanse modemerk krijgt een eigen brand store in de filialen op Zalando. Door zijn internationale bereik te vergroten wil Gap minder afhankelijk worden van de activiteiten op de thuismarkt.

De partijen maakten de overeenkomst vanochtend bekend. Vanaf de zomer van 2015 zal Gap collecties voor mannen, vrouwen en kinderen ook in Nederland via een van Europa’s grootste online modewinkels gaan verkopen.

Zalando heeft honderd miljoen bezoeken per maand aan zijn winkels op verscheidene Europese markten. Het bedrijf heeft veertien miljoen actieve klanten.

Voor Gap is dit een eerste activiteit met multichannel retailing op deze markt. Tot op heden werkte het bedrijf vanuit eigen winkels en met franchises. Concurrenten als Inditex en H&M investeren overwegend in hun eigen e-commerceplatformen en gebruiken niet de kanalen van derden.

Zalando boekte over het eerste halfjaar van 2014 een omzet van een miljard euro, een toename van 29.5 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het aandeel steeg vanochtend met drie procent.

Foto: Hish Milhan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond