Deel dit artikel
-

Gap: ‘Het wordt winnen of verliezen op Digital’

Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.

“De digitale expressie van onze merken is voor onze klanten nu al de primaire manier waarop onze klanten met ons interageren. Ook de bulk van het verkeer komt binnen via de digitale kanalen”, aldus Peck.

“Maar het hebben van digitale kanalen is niet genoeg. Onze digitale kanalen zijn effectief en efficiënt, maar dat is niet genoeg. Onze online uitdrukking moet ambitieus zijn, holistisch en emotioneel en wel op een manier die anderen nog niet hebben laten zien.”

De topman van Gap wond er bij de toelichting van de jaarcijfers (PDF) geen doekjes om. Het digitale kanaal is de toekomst van het bedrijf en moet met de fysieke retail worden geïntegreerd tot in de haarvaten van de organisatie.

Hij zong het halleluja bij de toelichting van zijn cijfers niet enkel voor de vorm. “Met Digital hebben we veel beter zicht op het rendement van onze investeringen als je dat vergelijkt met traditionele marketingmiddelen.”

De digitale omzet was in het jaar 2014 goed voor veertig procent van de omzet. In het laatste kwartaal van het jaar lag dat percentage hoger, op 47 procent. Gap is op een haar na een digital first bedrijf qua verkoopvolume.

Foto: wtfforever21 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond