Deel dit artikel
-

Geautomatiseerde advertentieverkoop sterk in de lift

86 procent van ondervraagde mediabureaus in een nieuw onderzoek in opdracht van America Online (AOL) zegt dat zijn display-ads via geprogrammeerde marktplaatsen inkopen. Onder marketeers ligt het percentage iets lager.

De inkoopstrategie geldt voor mobiel en video, zo lieten Amerikaanse klanten aan AOL weten, maar veel minder voor advertenties op sociale media, search en televisie. Slechts acht procent van de marketeers en negen procent van de mediabureaus gaven aan deze middelen niet in te zetten.

De cijfers zijn zonder meer bemoedigend voor dat deel van de advertentie-industrie dat heilig gelooft in geprogrammeerd inkopen. Temeer daar nagenoeg alle respondenten aangeven nog meer gebruik te willen maken deze mogelijkheden.

Dat AOL dit wil weten, komt omdat het Amerikaanse bedrijf nog eens 345 miljoen dollar wil investeren in geautomatiseerde advertentieverkoop.

Wat achterblijft zijn uitgevers. Het gebrek aan transparantie en het moeilijk te begrijpen jargon zorgen ervoor dat uitgevers de kat uit de boom kijken. De technische complexiteit wordt vaak als een groot bezwaar genoemd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond