Deel dit artikel
-

Gebruik Facebook in Nederland daalt, LinkedIn trekt aan

Facebook zal in 2015 minder door Nederlanders worden gebruikt, maar LinkedIn en Instagram groeien door in 2015. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten.

Ruim negen op de tien Nederlanders heeft minimaal één account op sociale media. Facebook is het bekendste en populairste sociale netwerk in 2014. Ondanks de huidige populariteit lijkt het gebruik te gaan afnemen. Dertien procent van de gebruikers verwacht Facebook komend jaar minder vaak te gaan gebruiken. Daarentegen verwacht slechts 6 procent het meer te gaan gebruiken. Met name 18 tot 34 jarigen geven aan dat hun gebruik waarschijnlijk gaat dalen.

Het aantal Nederlanders met een LinkedIn-profiel is in 2014 gestegen tot 45 procent. Ook Instagram en Pinterest kunnen groei verwachten in 2015. In 2014 had 11 procent procent een profiel op Instagram. Bijna een kwart van de Instagrammers denkt het meer te gaan gebruiken, slechts één op de tien verwacht Instagram minder te gebruiken in 2015.

Onder de Pinterest gebruikers (13 procent van de consumenten) denkt één op de vijf het vaker te gaan gebruiken, tegenover bijna één op de tien die het minder vaak gaat gebruiken. Pinterest is vooral een populair netwerk onder vrouwen. Vier op de vijf Pinterest gebruikers is namelijk een vrouw.

Contact onderhouden met vrienden en familie en oude bekenden zijn de belangrijkste redenen om social media te gebruiken. Daarnaast zijn het delen en bekijken van foto’s en filmpjes belangrijke redenen. En voor 32 procent is het gewoon een aangenaam tijdverdrijf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond