Deel dit artikel
-

Gebruik iBeacons leidt tot ander winkelgedrag

Het gebruik van iBeacons in winkels leidt tot ander winkelgedrag. Dat stelt inMarket uit eigen onderzoek. Consumenten reageren veel directer op geadverteerde producten als ze op de winkelvloer een bericht op hun smartphone ontvangen.

Het engagement met adverteerders ligt onder iBeacon-klanten zeker zestien keer hoger vergeleken met klanten die geen app gebruiken en even belangrijk: consumenten houden de app die ze in de winkel kunnen gebruiken ook veel langer op hun smartphone. Hij wordt dus minder snel verwijderd.

Dat zijn wellicht voorspelbare uitkomsten voor een onderzoek van een bedrijf dat zelf iBeacons installeert, maar de bevindingen zijn vooral gebaseerd op ervaringen met de apps als die van Conde Nast en Gannet. inMarket claimt met Mobile to Mortar (M2M) ’s werelds grootste Beaconplatform te hebben.

Volgens inMarket wordt het gewaardeerd dat apps klanten attenderen op aanbiedingen omdat ze vaak vergeten dat ze de app in de winkel kunnen gebruiken.

De iBeacon-technologie kan de positie van klanten op de vloer heel precies bepalen en zo ook achterhalen naar welke producten de belangstelling uitgaat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond