Deel dit artikel
-

Geeft Amazon de nekslag aan Dropgifts en Wrapp?

Amazon.com laat zien dat ‘social gifting’ een feature is en geen product. Het brengt een nieuwe Facebookdienst uit: Birthday Gifts en maakt het daarmee opkomende spelers als Dropgifts en Wrapp moeilijk.

Deze twee Europese partijen proberen voet aan de grond te krijgen in Amerika met hun respectievelijke diensten. Hun gebruikers kunnen cadeaubonnen maken, voor aangesloten retailers, en die cadeau doen aan hun vrienden. Amazon.com brengt nu exact zo’n dienst uit.

De wereldwijd opererende webwinkel laat zijn gebruikers sinds enkele dagen ook cadeaubonnen geven door en aan Facebookvrienden. Klanten kopen kaarten van 1, 5, 10 of 25 dollar en nodigen anderen via Facebook uit daar een paar dollar bij te leggen. Op de dag van de verjaardag krijgt de jarige Job of Jet op zijn Facebookwall de goed gevulde bon gepresenteerd.

Het verschil met Dropgifts en Wrapp is dat deze bon enkel bij Amazon is te besteden. Aangezien het bedrijf een immens eigen aanbod en van derden heeft, zal dat geen reden zijn om het initiatief in het harnas te zien sterven.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Pieter Post

“Amazon.com laat zien dat ‘social gifting’ een feature is en geen product.” Kun je dit uitleggen Erwin? Wil je hiermee ook zeggen dat Wrapp vorige week 15 miljoen dollar heeft binnengehaald met een ‘feature’? Daarnaast richten Wrapp en Dropgifts zich voornamelijk op de fysieke retail, waar Amazon online blijft. Dit is dus niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond