Deel dit artikel
-

Geen gepersonaliseerde aanbiedingen via Uitzending Gemist

Gepersonaliseerde aanbiedingen via Uitzending Gemist, zoals Netflix op basis van kijkgedrag doet, zijn voorlopig niet mogelijk. Dat vertelde bestuursvoorzitter Henk Hagoort van de NPO donderdag tijdens het NVJ-debat Wat wil de NPO? in Hilversum.

Hagoort erkende dat ‘onze content en data-verzameling daarvoor niet goed genoeg op orde is’.

De NPO beschikt ook niet over de rechten van onder meer dramaseries als Penoza, Vuurzee en Flikken Maastricht om ze langer dan zeven dagen na uitzending gratis online aan te bieden. ‘We zijn vooral goed in het aanbieden van catch-up televisie, waar mensen snel iets terugkijken om bij te blijven, maar we zijn niet goed in het online aanbieden van complete series.’

Er zijn wel concrete plannen om NPO.nl in samenwerking met de omroepen sterker te maken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond