Deel dit artikel
-

GfK en Google vernieuwen mediapanel

Marktonderzoeker GfK breidt zijn samenwerking met Google Nederland verder uit. Het nieuwe Single Source Panel telt een groter aantal deelnemers dat gelijktijdig wordt gemeten op zowel tv, computer als mobiele apparaten.

GfK en Google hebben driejarige overeenkomst getekend om de vernieuwing van het panel mogelijk te maken. Google betaalt mee aan het panel, maar levert geen data.

Door de nieuwe overeenkomst blijven ook mediabureaus de komende jaren via tools over de single source data van GfK beschikken, voor het plannen van online en offline campagnes. Ook ontstaat de mogelijkheid om zogenoemde ROI-effecten van FMCG-campagnes te meten.

Nederland kent wereldwijd de meeste met internet verbonden apparaten per huishouden. Om het gedrag van consumenten op al deze apparaten goed in kaart te kunnen blijven brengen, moet een panel zich volgens GfK blijven aanpassen aan de buitenwereld.

Deel dit bericht

1 Reactie

ListWise Nederland

Gaaf om te zien hoe marktonderzoek en technologie zich verder ontwikkelen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond