Deel dit artikel
-

Goed beursdebuut voor Chinese Twitter

Het Amerikaanse beursdebuut van de Chinese berichtendienst Sina Weibo is goed verlopen, de koers ging 19 procent omhoog. De slotkoers waardeert Weibo op iets meer dan 4 miljard dollar.

Weibo staat in New York genoteerd met een zogenaamd ADS, of American Deposit Shares. Dit certificaat houdt een soort indirecte beursnotering in.

Weibo werd in 2009 gelanceerd. Het netwerk telt ruim vijfhonderd miljoen gebruikers, die dagelijks honderd miljoen boodschappen versturen.

Het wordt niet de laatste beursgang van een Chinees internetbedrijf dit jaar. Alibaba zal vermoedelijk volgende week al de papieren voor zijn IPO inleveren. Het wordt de grootste internerbeursgang sinds Facebook. Ook online retailer JD.com zoekt een beursgang.

Beleggers lijken geïnteresseerd in de aandelen door de forse groei van het aantal internetgebruikers. Dat zijn er nu 618 miljoen, twee keer de bevolking van de VS. Toch is nog maar 46 procent van de bevolking online.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond