Deel dit artikel
-

Google lanceert ‘volgende generatie display advertenties’

Googles mobiele advertentienetwerk AdMob gaat voortaan schermvullende advertenties tonen die niet weggaan als gebruikers ze niet wegklikken. Google refereert zelf aan de ervaring van tv-reclame en spreekt van een ‘volgende generatie display advertenties’.

AdMob komt onder meer met fullscreen-tekst advertenties en met fullscreen video, in totaal vier nieuwe opties. Ontwikkelaars konden overigens zelf al zogenoemde interstitials verwerken in hun apps, maar het advertentienetwerk van Google gaat die dus nu standaard serveren. Er is de afgelopen tijd al mee getest in mobiele apps van YouTube en in games.

Voor mobiele websites lanceert Google een kleine banner met tekst die onderaan de pagina getoond wordt. Deze advertentie verandert niet van positie, ook niet als gebruikers scrollen.

Google heeft ook nieuwe tools aangekondigd waarmee advertenties kunnen worden geoptimaliseerd voor schermgrootte, en Flash-to-HTML conversie, waarmee adverteerders Flash advertenties kunnen omzetten naar het HMTL5 formaat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond