Deel dit artikel
-

Google: Mobiel productzoeken groeit factor 3,5

De consument is sinds vorig jaar 3,5 keer meer gaan zoeken naar producten, prijzen en specificaties met zijn telefoon.

Google wil dat veranderende gedrag kunnen exploiteren en voert daarom een aantal veranderingen door aan de wijze waarop zoekresultaten in Google Shopping worden getoond. Ze worden informatiever en dynamischer.

Mobiele zoekers kunnen met een druk op hun scherm meer informatie over producten te zien krijgen. Zo is het ook mogelijk om producten helemaal rond te draaien om ze digitaal te keuren. En ze kunnen zien welke fysieke winkel in de buurt de beoogde aankoop in de schappen heeft liggen.

Shopping is een dienst waar webwinkels kunnen producten en de bijbehorende informatie kunnen tonen. Voor iedere keer dat een consument doorklikt naar een webshop krijgt Google een vergoeding.

Google Shopping wordt steeds meer beschouwd als een concurrent van lokale productvergelijkers als Beslist.nl, Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl.

(geanimeerde demo’s hier)

Foto: Rodrigo Cayo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond