Deel dit artikel
-

Google spijkert MediaCom bij over mobiel en wearables

Google en MediaCom stellen internationaal speciale teams samen om de filialen van het mediabureau bij te spijkeren over ‘mobile first’-strategieën.

Steeds meer klanten van het mediabureau, voornamelijk merkadverteerders, vragen om een mobiele strategie. Ze zien dat de consument met rasse schreden de desktop verlaat voor telefoons, tablets en – later – draagbare apparten als online armbandjes, brillen en zelfs auto’s. Die vraag kan MediaCom onvoldoende beantwoorden en vormt de reden om Googles hulp in te schakelen.

Engelse media melden het bedrijf het project Ignition Mobile is gestart samen met de zoekgigant. Medewerkers worden bijgespijkerd op de basale en relvantste onderdelen van de mobiele verschijningsvormen van online kanalen en diensten. Dat gebeurt eerst in Engeland. Baas Mobiel Ben Phillips rolt het programma in de komende kwartalen ook uit naar andere gebieden waar de WPP-dochter actief is.

Planners, media-inkopers en strategen moeten de cursus voor eind volgend jaar hebben afgerond.

Google tuigt wel vaker programma’s op om internationale bedrijven bij te spijkeren op het gebied van online marketing. Dat resulteert vaak weer om meer of grotere bestedingen van mediabudgetten bij de verschillende titels.

Foto: Keoni Cabral (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond