Deel dit artikel
-

Google test advertenties in Google Play

Ontwikkelaars kunnen de komende tijd bij wijze van proef advertenties kopen in de appwinkel van Google, zodat hun app, boek of anderszins tijdelijk beter zichtbaar wordt. De advertenties worden ook als zodanig aangemerkt.

Google Play bevat 1,3 miljoen apps waarvan alleen maar een klein deel de bovenste regionen bereikt. De rest wordt nauwelijks opgemerkt. Wie hoger in de zoekresultaten wil komen, zal dus veel promotie moeten bedrijven.

King Digital, bekend van de mobiele game Candy Crush Saga, heeft vorig jaar bijvoorbeeld alleen al 107 miljoen dollar uitgegeven aan apppromotie, onder meer via reclame op televisie.

Google heeft ontwikkelaars steeds geadviseerd om hun apps te promoten via AdWords, maar ook dat garandeert nog geen hogere positie in Google Play.

De tarieven voor de advertenties zijn niet bekend gemaakt, maar die zullen eerder aan de hoge dan aan de lage kant zijn. Google plaatst de advertentie namelijk helemaal bovenaan de zoekresultaten, met een geel label ter indicatie van een advertentie.

Google wil niet zeggen hoeveel adverteerders deelnemen aan de proef en moet ook nog bepalen hoe de verrekening plaatsvindt: dat zou ook nog per klik of per installatie kunnen.

OlegDoroshin / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond