Deel dit artikel
-

Google verzorgt real time trading Axel Springer

De Duitse uitgever Axel Springer sluit zijn online titels aan op DoubleClick AdExchange om de exploitatie van online reclameruimte in handen van Google komt.

Het gaat om een contract voor meerdere jaren dat in 2014 ingaat, zo laten de partijen weten.

Axel Spinger is een van Duitslands grootste uitgeverijen, ook internationaal actief. Door gerichte investeringen, waaronder in Europese handelssites, realiseert het nu meer dan de helft van zijn omzet op het online kanaal. Eerder dit jaar bracht het zijn Duitse papieren titels onder in een joint-venture, waardoor de uitgeverij zichzelf nog meer kan toeleggen op de doorontwikkeling van zijn online titels.

Axel Springer stopt DoubleClick-technologie in zijn sites. Daardoor ziet de Googleafdeling welke reclameruimte beschikbaar is voor tekst- en beeldreclames. Adverteerders kunnen vervolgens op de AdExchange bieden op de reclameruimte als ware het een veiling. Ze hanteren daarbij variabelen die passen bij de doelgroep die ze willen bereiken. Net als bij AdWords wint de hoogste bieder.

Naast real time bidding zal de uitgeverij ook nog premium sales blijven ondersteunen. Daarbij verkoopt het eigen personeel de belangrijkste online reclameposities zelf. Het is niet bekend wat de verhouding tussen automated en premium is.

Foto: Andreas Markus (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Is een goed idee: veel efficiënter dan zelf als uitgever achter je adverteerders aan te lopen. Echte goede media verkoopt zichzelf en via DoubleClick bereiken deze media een veel groter publiek. Als je nu als adverteerder aanklopt bij de media krijg je de standaard staffel voorgeschoteld terwijl men aan de andere kant vaak te grote kortingen verleend aan hun key accounts. Hiermee wordt adverteren democratischer en meer open, en dat is echt win-win!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond