Deel dit artikel
-

Groei glasvezel KPN gaat ten koste van de kwaliteit

Er zit groei in het aantal glasvezelklanten van KPN en partner Reggefiber. Maar van het leien dakje gaat het niet. TROS Radar behandelde gisteren enkele schrijnende gevallen, waarbij klanten wekenlang zonder televisie, telefoon en internet zaten.

KPN sloot in het vierde kwartaal 44.000 nieuwe glasvezelklanten aan en heeft nu 368.000 glasvezelklanten, wat resulteert in een FttH-penetratie in KPN’s glasvezelgebieden van dertig procent, zo meldde het bedrijf vanochtend bij de presentatie van de jaarcijfers.

Maar uit het consumentenprogramma TROS Radar bleek gisteren een minder positief beeld, namelijk van twee partners (Reggefiber en KPN) die langs elkaar heen werken, glasvezel willen aanleggen op plekken waar geen glasvezel aanwezig blijkt te zijn en verbindingen van de buren verwisselen. In die gevallen waarbij het uiteindelijk wel goed komt, haperen de verbindingen alsnog.

In Amsterdam dreigde advocaat Herman Loonstein KPN voor de rechter te slepen, maar die zaak is inmiddels in het geheim geschikt. Zijn zoon gaat nu namens andere gedupeerde klanten procederen.

KPN directeur Corporate Communicatie Hans Koeleman vertelde dat 0,6 procent van de klanten afhaakt door technische problemen. Hij sprak over een nieuwe technologie ‘die wij ook nog moeten leren’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond