Deel dit artikel
-

Grote retailers personaliseren e-mail niet

Maar weinig grote retailers personaliseren hun e-mailmarketing. Dat blijkt uit onderzoek van SimpleRelevance, dat twintig Amerikaanse bedrijven uit de Internet Retailer Top 500 onderzocht.

Ondanks het feit dat personalisatie wordt gezien als een belangrijke conversiecomponent, maken retailers als Macy’s, Walgreens, Sears, Target en Home Depot er amper gebruik van.

Van de ruim 400 bestudeerde e-mailcampagnes bevatte een groot deel niet eens aanbevelingen voor specifieke producten. Wel wordt aan segmentatie gedaan. Dat wil zeggen: ontvangers krijgen e-mails voor bepaalde productgroepen. Maar de aanbevelingen zijn veelal generiek.

Voor het onderzoek werden producten aangeschaft om te kijken of bedrijven hierna hun communicatie zouden aanpassen. Zo werd een damesgesp aangeschaft bij Macy’s, maar de eerstvolgende nieuwsbrief bracht gewoon weer uiteenlopende producten voor mannen en vrouwen onder de aandacht. Vaak is het dat bedrijven geen technische middelen hebben om hun e-mail beter op klanten af te stemmen.

Het complete onderzoek is hier te vinden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond