Deel dit artikel
-

Grotere smartphone zegen voor adverteerder

De steeds grotere schermen van smartphones hebben een belangrijk effect op mobiele zoek-advertenties. Dat stelt Adobe in een nieuwe studie. De klikratio is hoger omdat mensen minder vaak per abuis op een advertentie drukken, zoals op kleinere schermen nogal eens het geval is.

De klikratio steeg het afgelopen jaar 27 procent op tablets en 26 procent op smartphones. Vooral adverteerders van Google zagen de klikratio (CTR) toenemen, met negentien procent. Op kleine schermen drukken gebruikers vaak wel op advertenties, maar vaak per ongeluk, en dus is het rendement lager.

In de laatste twee jaar is de schermgrootte verder toegenomen, in veel gevallen tot 6 inch. Recente voorbeeld zijn de Nexus 6 van Google en de iPhone 6 Plus, de zogenoemde phablets.

Volgens Adobe krijgen adverteerders hierdoor waarde voor hun investeringen. Dat geldt in elk geval voor Google, bij Yahoo/Bing (Microsoft Bing is ook de zoekmachine van Yahoo) is de conversie iets lager.

Volgens Adobe Digital Index’s Q4 Digital Advertising Benchmark wordt vooral op zondagen mobiel gezocht. Afgelopen kwartaal lag dat 17 procent hoger. Desktopgebruikers zoeken vooral op maandag. Waarschijnlijk omdat consumenten ’s zondags vaker op stap zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond