Deel dit artikel
-

Groupon begint eigen affiliatenetwerk

Kortingensite Groupon is zijn eigen affiliatenetwerk Groupon Partner Network begonnen. Meteen met 10.000 partners in 34 landen om kortingen en andere diensten te promoten.

Affiliatemarketing is belangrijk voor Groupon en kent een hoge conversie, zo vertelt Sean Smyth, directeur marketing aan TechCrunch. Groupon werkt al sinds 2009 met affiliates, onder meer in de VS, maar ook via derden als Vannox in Europa.

Net als veel andere bedrijven neemt Groupon de regie in eigen handen. Aan derden zal minder betaald worden, maar partners krijgen volgens Groupon een aantrekkelijke vergoeding. De commissies varieren van zes tot twaalf procent, afhankelijk van de deals.

Partners krijgen ook inzicht in gegevens en toegang tot de API (applicatie interface) van Groupon.

Sites die getekend hebben zij Upromise, Dealnews, Fat Wallet en Slickdeals.net. Groupon wil het aantal sites wel beperkt houden tot enkele duizenden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond