Deel dit artikel
-

Groupon koopt moderetailer ideeli

Groupon betaalt 43 miljoen dollar voor de overname van online moderetailer ideeli. Dat Amerikaanse bedrijf bestaat al sinds 2007 en specialiseert zich in zogenoemde flashsales.

Volgens CEO Eric Lefkofsky van Groupon hebben zijn klanten een sterke belangstelling voor mode-artikelen, waarvoor een aparte afdeling Goods wordt opgericht. Die gaat naast mode meer artikelen tegen sterk gereduceerde prijzen verkopen. Eerder kocht Groupon Ticket Monster van rivaal LivingSocial. Daarvoor werd maar liefst 260 miljoen dollar neergeteld, terwijl het slechts diensten in Zuid Korea levert.

De overname is een grote teleurstelling voor de investeerders van het Newyorkse bedrijf, waaronder Kodiak en Credit Suisse. Zij hebben 107 miljoen dollar in het bedrijf gestopt en verkopen het nu dus met verlies. De omzet bedroeg een jaar geleden 115 miljoen dollar, en het verlies 30 miljoen. Het is niet duidelijk of het verlies sindsdien verder is opgelopen. Wel heeft ideeli meer concurrentie gekregen, met name van Gilt Groupe.

Bij Groupons grootste concurrent LivingSocial heeft CEO en mede-oprichter Tim O’Shaughnessy vrijdag zijn vertrek aangekondigd. De termijn is niet helemaal duidelijk, maar het wordt ergens in 2014, totdat een vervanger is gevonden. O’Shaughnessy volgde een jaar geleden de andere mede-oprichter Andrew Mason op, die moest vertrekken na een kwartaalverlies van 81,1 miljoen dollar. Net als Groupon is LivingSocial zich aan het verbreden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond