Deel dit artikel
-

Groupon wordt kruidenier en drogisterij

Dealsite Groupon rapporteerde gisteren beter dan verwachte kwartaalcijfers, maar kreeg van Wall Street toch een onvoldoende voor de vooruitzichten, ondanks een koerswijziging. Groupon wordt online drogist en kruidenaar.

De omzet ging met 26 procent omhoog naar 757 miljoen dollar, hoger dan de verwachting van analisten. Het verlies bleef beperkt tot 0,01 dollar per aandeel. Voor het tweede kwartaal verwacht Groupon een omzet tussen de 725 miljoen dollar en 775 miljoen. De winst zou tot 0,02 dollar per aandeel kunnen uitkomen, maar dat vinden beleggers toch wat mager.

Groupon had eigenlijk al alle vertrouwen van beleggers al verloren. In een jaar tijd zakte het aandeel van 20 naar 4 dollar, waarmee 7 miljard dollar (5 miljard euro) verdampte. CEO en oprichter Andrew Mason stapte al eens op.

Sindsdien is het roer om. Zo gaat Groupon in de Verenigde Staten nu zelfs huishoudelijke producten en drogisterij-artikelen verkopen onder de vlag van Groupon Basics. Op termijn komen daar kruidenierswaren bij. Dat alles tegen kortingen van tussen de 20 procent en 30 procent.

Groupon wordt daarmee een concurrent van Costco, dat kortingen aanbiedt binnen het kader van een lidmaatschap. De dealsite biedt zelfs gratis levering voor bestellingen vanaf 25 dollar. Vooralsnog zijn er geen plannen om de dienst ook buiten de landsgrenzen aan te bieden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ton

Groupon ziet dus ook in dat alleen groepsaankopen het in de toekomst niet gaan redden (de rek zal er wel aardig uit zijn!). Maar om zich dan toe te gaan leggen tot de verkoop van drogisterij en kruideniers-artikelen is weer een hele andere tak van sport. Benieuwd hoe ze dit gaan uitrollen én hoe lang ze dat vol gaan houden!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond