Deel dit artikel
-

Habbo Hotel Nederland start met radio

De onder tieners zeer populaire virtuele community Habbo Hotel start voor het einde van de zomer een online radio station, Habbo Radio. Het station start voorlopig alleen in Nederland. Voor Sulake, het Finse moederbedrijf van Habbo Hotel, is het Nederlandse radiostation een pilot, vertelt Marcel Pordon van Habbo Hotel Nederland aan Emerce.

De Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) exploiteert in Nederland samen met Sulake sinds twee jaar het Habbo Hotel. Per maand bezoeken zo’n 750.000 unieke bezoekers het Nederlandse Habbo Hotel, één op de drie Nederlandse tieners. Wereldwijd zet moederbedrijf Sulake met Habbo dertig miljoen euro per jaar om, waarvan 10 procent afkomstig is uit Nederland. Habbo Hotel bestaat inmiddels in 19 landen.

In het virtuele Habbo Hotel kunnen Habbo’s – de deelnemers aan het spel – onder meer een eigen kamer inrichten, vrienden ontmoeten of een discotheek bezoeken. Bezoek aan het Habbo Hotel is gratis, maar voor een aantal extra diensten, zoals virtuele meubels voor een Habbo-kamer of duiken van een hoge duikplank, moeten leden wél betalen.

Habbo’s kunnen naar Habbo Radio luisteren als ze zich in de virtuele omgeving van het hotel bevinden, maar ook daarbuiten, vertelt Pordon, country manager Habbo Hotel Nederland. RealNetworks levert een speciale Habbo Player.

Het radiostation zendt 24 uur per dag muziek uit. Habbo’s kunnen stemmen op de artiesten die zij willen horen. “We willen de Habbo’s invloed geven op wat er gespeeld wordt.” Op basis van de stemresultaten wordt een lijst van 50 artiesten samengesteld. Per artiest worden – afhankelijk van de populariteit – tussen de drie en zes songs toegevoegd aan de ‘playlist’, vertelt Pordon. Elke twee weken wordt een aantal nieuwe artiesten, waar het meest op gestemd is, toegevoegd en verdwijnt een zelfde aantal.

Naast muziek zijn er op het radiostation ook Habbo-nieuwtjes te horen en interviews met VIP-bezoekers van het hotel. Ook zullen Habbo's zelf in een later stadium via creativiteitswedstrijden of andere manieren zelf meer invloed krijgen op de content. Op termijn worden eventueel commercials toegevoegd, zegt Pordon. Adverteerders hebben wel al direct de mogelijkheid om het frame van de Habbo Player te sponsoren.

In thuismarkt Finland is Sulake begin dit jaar een pilot begonnen met Habbo TV. Het bedrijf zou ook graag een mobile community rondom het Habbo Hotel bouwen, "Maar pubers hebben daar nog niet voldoende geavanceerde telefoons voor", zei Chief Creative Officer Sampo Karjalainen, tijdens een bezoek van Emerce afgelopen winter. Met deze "Habbo Extensies" wil Sulake Habbo uitbouwen tot "een nieuw internationaal pubermerk."

Deel dit bericht

2 Reacties

test

test

Wanita Lanzilotta

Would you mind if i posted this on my forum http://portsarim.com ?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond