Deel dit artikel
-

Havas Media vindt industriestandaarden zichtbaarheid advertenties een grap

Havas Media vindt de industriestandaarden voor zichtbaarheid van advertenties een ‘grap’. Adam Kasper van Havas Media in Noord-Amerika zegt dat men geen 100 procent zichtbaarheid kan eisen, maar dat de huidige standaarden niet ver genoeg gaan.

‘Op dit moment biedt het ons niets, vijftig procent zichtbaarheid in een seconde is gewoon niet serieus. Het moet honderd procent worden en langer dan een seconde.’

Zichtbaarheid van advertenties is al een tijdje een discussie in de online mediawereld. Waarschijnlijk wordt de helft van alle online advertenties nooit opgemerkt omdat ze onder de ‘vouw’ (halverwege de browserpagina) verschijnen.

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) riep de online advertentie-industrie vorig jaar al op om te streven naar een advertentiezichtbaarheid van zeventig procent. 2015 wordt volgens het IAB een ‘transitiejaar’.

Havas is namens klanten als Fidelity, LVMH en Sears in onderhandeling met advertentienetwerk TrueX over volledige zichtbaarheid, maar de censensus in de industrie is dat 100 procent zichtbaarheid niet erg realistisch is.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond